STRATEGICKÝ RÁMEC

Formujeme naši budoucnost na základě dlouhodobého strategického rámce, který vychází z našeho poslání a hodnot.

Tento strategický rámec nám umožňuje zaměřit se na smysluplný růst. To znamená: usilujeme o vytváření výjimečné hodnoty pro naše zákazníky a spotřebitele, abychom rostli rychleji než naše trhy, posilovali naše vedoucí postavení v oblasti udržitelnosti a pomáhali našim zaměstnancům růst – jak profesně, tak osobně – v rámci společnosti Henkel.

Klíčovými prvky našeho strategického rámce je silné portfolio s úspěšnými značkami a řešeními, jasná konkurenční výhoda v oblastech inovací, udržitelnosti a digitalizace a progresivní operační modely, které jsou postaveny na pevných základech spolupracující kultury a zmocněných zaměstnanců.

VE 20. LETECH VYHRAJEME

SMYSLUPLNÝ RŮST

Shaping our Future - Thumbnail

Důsledně formujeme naše vítězné portfolio

Úspěšné portfolio je klíčem k trvale ziskovým obchodním výsledkům. Proto v rámci aktivního řízení portfolia důsledně rozvíjíme naše portfolio značek a podniků - v neposlední řadě s ohledem na ohlášené a od té doby dokončené zavádění portfoliových opatření v naší integrované obchodní jednotce Consumer Brands. Současně zůstávají nedílnou součástí naší strategie aktivity v oblasti fúzí a akvizic v obou obchodních jednotkách, které jsou podporovány naší silnou rozvahou. 

Urychlení inovací s dopadem

Chceme urychlit nárazové inovace a také přijmout rozšířený přístup k inovacím, například využitím digitálních aplikací a dat k získání rychlejšího a lepšího přehledu o chování spotřebitelů a trendech na trhu. Rozhodování v rámci celé organizace probíhá v blízkosti trhu. Ve spolupráci s externími partnery také stále více využíváme potenciál otevřených inovací, využíváme agilní metody a pokračujeme v investicích do inovačních center. Důsledně investujeme do inovací a značek v klíčových kategoriích a regionech.

Zvýšit udržitelnost jako skutečný konkurenční diferenciátor 

Chceme zvýšit udržitelnost jako skutečný konkurenční diferenciátor. Udržitelnost je zásadní pro vytvoření konkurenční výhody, umožnění obchodního růstu a vytváření hodnoty pro naše zákazníky, spotřebitele a všechny naše zúčastněné strany.

Abychom podpořili udržitelný rozvoj, stanovili jsme si v rámci našeho ambiciózního rámce udržitelnosti 2030+ ambiciózní cíle, které vycházejí z našeho dosavadního pokroku a které důsledně plníme. Zahrnuli jsme různé dimenze ESG a definovali klíčové oblasti, na které se zaměřujeme: 

  • Regenerativní planeta: Usilujeme o dosažení oběhového hospodářství, klimaticky neutrální budoucnosti a regeneraci přírody. Za tímto účelem dále rozvíjíme naše obchodní aktivity, abychom prosazovali řešení v oblasti klimatu, oběhového hospodářství a přírody.   
  • Prosperující komunity: Prostřednictvím našeho podnikání a značek aktivně přispíváme k tomu, aby lidé mohli vést lepší život. Za tímto účelem se zaměřujeme na rovnost, vzdělávání a blahobyt. 
  • Důvěryhodný partner: Jsme odhodláni dbát na kvalitu a bezpečnost výrobků a zároveň poctivě zajišťovat obchodní úspěch se zaměřením na výkonnost, transparentnost a spolupráci.

Budeme stavět na našich konkrétních silných stránkách, jako jsou inovační schopnosti našich obchodních jednotek a rozsáhlé znalosti našich zaměstnanců, jakož i na různých kontaktních místech našich výrobků a zákazníků a spotřebitelů. Hodnocení v příslušných hodnoceních udržitelnosti poskytují důležité a nestranné potvrzení a uznání našich úspěchů a pokroku.

Zvyšování přidané hodnoty pro zákazníky a spotřebitele prostřednictvím digitalizace

Využíváme možností, které nabízí digitalizace, ke zvyšování přidané hodnoty pro naše zákazníky a spotřebitele, komunikujeme přímo s našimi spotřebiteli a usilujeme o růst digitálního prodeje. Přitom budujeme skupinu talentů v oblasti digitalizace podpořenou cílenou podporou. V konečném důsledku chceme posílit naše zaměření na digitální podnikání a zvýšit efektivitu. V tomto ohledu má klíčový význam naše digitální jednotka Henkel dx, která byla vytvořena v roce 2019 s cílem spojit digitální a IT týmy společnosti Henkel.

Neustálá optimalizace provozních modelů  

Usilujeme o neustálou optimalizaci našich provozních modelů, a tím o neustálé zlepšování konkurenceschopnosti našich procesů a struktur. Chceme se více přiblížit k zákazníkům a spotřebitelům, zavést rychlejší rozhodovací procesy a dosáhnout dalšího zvýšení efektivity.

Posílení naší kultury spolupráce 

Silná firemní kultura, sdílené hodnoty a jasné chápání spolupráce v rámci silného týmu jsou nezbytné pro další úspěšné prosazování našeho růstového programu. Důležitými základními kameny jsou naše cíle - Průkopníci v srdci pro dobro generací - a naše vůdčí závazky, které sjednocují všechny zaměstnance po celém světě. Jsme přesvědčeni, že kulturní transformace je trvalý proces, v němž se zaměřujeme na spolupráci a posílení pravomocí, podporujeme zvyšování kvalifikace našich zaměstnanců pro budoucí schopnosti a umožňujeme jim neustále se dále rozvíjet.