Objevte značky našich obchodních divizí: Adhesive Technologies a Consumer Brands.
Přinesli jsme na trh řadu inovací výrobků, například první samočinný prací prostředek na světě, první tekutý šampon na vlasy a první sprej na vlasy, a to je jen několik příkladů - ovlivnili jsme život milionů lidí. Společnost Henkel se ohlíží za velkou historií inovací, které několikrát způsobily revoluci na trzích, a tato tradice pokračuje dodnes. Jsme známí díky našim ikonickým značkám, jako je Persil nebo Schwarzkopf, které byly - a jsou - vyvinuty pomocí špičkových technologií.
Stavíme na silných spotřebitelských znalostech a znalostech měnícího se chování a trendů spotřebitelů. Neustálé investice do výzkumu a vývoje po generace vytvářejí bohaté znalosti a patenty. Mezinárodní výzkumný tým Consumer Brands společně s univerzitami a dalšími výzkumnými ústavy neustále vyvíjí inovativní produkty, které potěší naše zákazníky a spotřebitele a předčí jejich očekávání.
Naše výzkumné a vývojové aktivity těží z našeho speciálního přístupu jako platformy pro více kategorií. Vytváří jedinečné výzkumné synergie díky podobnostem v zaměření výzkumu a vývoje v oblasti vlasů a textilu. Řešení společných otázek a technologických výzev v oblasti surovin, receptur, obalových konceptů a výrobních metod nám pomáhá vyvíjet nové technologie a receptury, které tvoří základ pro inovace výrobků na našich trzích ve všech regionech.
Viditelná část vlasu, vlasové vlákno, není živá tkáň. Živé vlasové kořínky jsou ukotveny hluboko v pokožce hlavy a tvoří složité "miniorgány", které se skládají z různých typů buněk a vytvářejí viditelná vlasová vlákna. Studiem biologických procesů v koříncích jsme schopni vyvinout specifické přípravky pro péči o vlasy, které nejen vyživují vlasové vlákno, ale také podporují živou část vlasu - vlasový kořínek - v jeho charakteristických funkcích. Použití nedávno vyvinutého rekonstruovaného modelu tkáně vlasového kořínku nám nabízí možnost vyhodnotit optimální kombinace bioaktivních látek.
Účinnost našich vlasových kosmetických přípravků lze ověřit na skutečných vlasech pomocí mnoha biofyzikálních testovacích metod a lze ji statisticky doložit. Lze provádět standardní měření, jako je lesk vlasů, objem a snadnost rozčesávání, stejně jako analýzu vnitřní pevnosti a tloušťky vlasů a mnoha dalších charakteristik. Vlivy prostředí a stylingové postupy, jako je opakované česání, fénování nebo narovnávání vlasů, lze podrobně zkoumat, aby bylo možné speciálně vyvinout produkty, které zabraňují poškození vlasů, jako jsou roztřepené konečky nebo lámání vlasů.
Naše testy se skutečnými prameny vlasů nám poskytují informace o trvanlivosti barvení vlasů. Měření po použití pokročilého zařízení na měření povětrnostních vlivů lze použít ke zkoumání odolnosti našich barev na vlasy proti vyblednutí vlivem světla, mytí a tření. V současné době se zaměřujeme také na vlasovou kosmetiku se schopností barvit tmavé vlasy bez poškození. V úzké spolupráci s vědci v oblastech vývoje našich výrobků se zkoumá také vliv přípravků pro péči a styling na barvené vlasy. Zde nám pomohly naše poznatky z výzkumu textilií, zejména přístup k naší technologii "Fiber Renew Technology", která umožňuje poznatky o oživování barev, obnově vláken a prevenci jejich žmolkování pro optimální péči.
Naše testovací salóny v Hamburku a Düsseldorfu (Německo) jsou důležitou součástí vývoje nových produktů pro vlasy.
Testovací salón je vybaven podobně jako moderní kadeřnický salón. Tým špičkových koloristů a stylistů složený z kadeřníků a mistrů kadeřníků zde testuje všechny typy produktů pro péči o vlasy vyvinuté naší divizí Consumer Brands. Testované produkty jsou určeny k uvedení na místní trhy po celém světě. Jsou používány v profesionálních kadeřnických salónech nebo samotnými spotřebiteli v domácnosti.
Před testováním je testovacímu salónu poskytnuta instruktáž ze strany oddělení marketingu a oddělení výzkumu a vývoje. Úzká spolupráce s oběma odděleními je zásadní.
Objednávka na zkušební verzi v testovacím salónu obvykle zahrnuje testování vlastností nového produktu, jako je barva, péče, lesk, objem nebo fixace. Zkouška spočívá v tom, že kadeřníci provedou takzvaný "polostranný aplikační test" podle standardního zkušebního vzoru. Během tohoto typu testu se produkt, který je v současné době na trhu, aplikuje na pravou stranu vlasové pokožky a nová optimalizovaná verze produktu se aplikuje na levou stranu vlasové pokožky. Tento postup umožňuje přímé porovnání obou přípravků a také jasný výběr vítěze testu. Před použitím v testovacím salónu byly všechny výrobky testovány v laboratoři a získaly dermatologický certifikát. Test s sebou přináší nejen důkladné informace o novém produktu, ale také modelky získávají další poznatky o svých vlasech, protože na základě digitální analýzy vlasů je provedena individuální vlasová konzultace. Kromě toho odejdou z testovacího salónu s dokonale upravenými a/nebo dokonale nabarvenými vlasy.
Některé z našich produktů nejsou určeny pro použití v kadeřnických salónech, ale jsou určeny pro domácí použití. U těchto produktů se provádí test "vlastního použití". Četná zrcadla v testovacím studiu umožňují samouživateli prohlédnout si sebe ze všech úhlů a také poskytují týmu testovacího studia lepší přehled o používaných technikách aplikace. Zajímavým faktem testu "samoužívání" je, že dobrovolníci si sami vybírají termín následné kontroly podle toho, kdy by produkt znovu použili, kdyby byli doma. Tímto způsobem jsme schopni napodobit skutečnou realitu na trhu.
Každý produkt je před vstupem na trh podroben "překážce" testovacího salónu. Proces testování v testovacím salónu při vlastním použití umožňuje nahlédnout do toho, jak budou spotřebitelé produkt používat, takže je možné předem odhalit a odstranit případné problémy. Typickým příkladem je návod k použití; protože naši dobrovolníci používají produkty sami v testovacím salónu i doma, můžeme zajistit, aby byl návod jasný a srozumitelný.
Schválení testovacího salónu je uděleno pouze v případě, že produkt, obal a návod k použití byly plně vyhodnoceny a odpovídají našim vysokým standardům.
Stejně jako všechny živé organismy podléhá i kůže stárnutí a její výkonnost se časem snižuje. Inovativními kosmetickými přípravky podporujeme různé funkce pokožky a účinně působíme proti procesům stárnutí pomocí nových kombinací bioaktivních látek. Naše podrobné znalosti kůže v kombinaci s hlubokými znalostmi týkajícími se tkáňových modelů nám umožňují vyvíjet vysoce účinné produkty. Našim spotřebitelům tak můžeme nabídnout produkty, jejichž účinnost je prokázána klinickými studiemi.
Od poloviny 80. let se úspěšně zabýváme alternativními metodami, které se používají ke zkoumání vlivu složek a produktů na biologické systémy.
Zatímco v minulosti se používaly jednoduché techniky buněčných kultur, odborníkům společnosti Henkel se za posledních třicet let podařilo vyvinout komplexní trojrozměrné modely tkání. Tyto nové nástroje usnadňují výzkum mnohem blíže podmínkám použití.
Pro konstrukci tkáňových modelů představujících lidskou kůži jsou příslušné buňky namnoženy a následně přeneseny do speciálně navržených kultivačních zařízení. Vědci dekódovali ty signální dráhy, které umožňují vzájemnou interakci buněk a následné vybudování funkčního ekvivalentu kůže. Po několika dnech kultivace je kožní tkáň připravena k použití v laboratoři pro výzkumné a vývojové účely. Používají se dva typy kožních modelů: model kůže v celé tloušťce a čistá epidermální tkáň.
Tyto a další tkáňové modely se používají k prokázání kompatibility kosmetických složek s pokožkou a očima. Kromě toho se zkoumají ekvivalenty kůže, aby se zjistilo, zda je lze použít k analýze potenciálních genotoxických účinků chemických látek. Další důležitou oblastí výzkumu těchto modelů je senzibilizace kůže.
Model kůže v celé tloušťce Phenion® se vyrábí výhradně v laboratořích společnosti Henkel a skládá se jak z epidermis, nejsvrchnější vrstvy kůže, tak z pod ní ležící dermis tvořené lidskými primárními buňkami. Je komerčně dostupný. Další informace získáte na adrese www.phenion.com
Před uvedením produktů na trh jsou jejich vlastnosti a kompatibilita hodnoceny v rozsáhlých klinických studiích. Naše studie jsou založeny na mezinárodně uznávaných standardech a také na hodnocení účastníků studie. Účastníci studie jsou vybíráni s ohledem na typ pleti, typ vlasů, spotřebitelské návyky atd. Pro další charakteristiku účastníků našich studií se jich dermatolog vyptá na jejich zdravotní anamnézu.
Naše klinické studie probíhají ve speciálně vybavených laboratořích, abychom například prokázali snášenlivost nově vyvinutého výrobku s pokožkou. Pro testování kožní snášenlivosti se používají obecně uznávané metody, jako jsou epikutánní testy, ale provádí se také široká škála testů použití.
K dispozici jsou nejmodernější přístroje, díky nimž lze na pokožce provádět biofyzikální měření a zjišťovat pozitivní účinky výrobků na hydrataci, obsah kožního mazu a bariérovou funkci pokožky.
Kromě toho se bezkontaktní zobrazovací metody používají k prokázání změn týkajících se drsnosti pokožky nebo účinků proti vráskám. Pro měření elasticity pokožky se používají speciální přístroje, které prokazují vypínací účinky našich výrobků pro péči o pleť. Pomocí speciálního mikroskopu jsme schopni nahlédnout hluboko do kůže účastníků našich studií; tento neškodný postup nám umožňuje měřit účinky výrobků na tloušťku epidermis a na spojení mezi epidermis a dermis.
Viditelné účinky výrobku na pokožku jsou kvantifikovány pomocí vysoce standardizované makrofotografie v kombinaci s analýzou obrazu nebo odborným posouzením.
Udržitelné obalové koncepty - směrem k oběhovému hospodářství
Obaly hrají v našem moderním způsobu života klíčovou roli. Bez něj by většina produktů prošla expirací nebo by se poškodila ještě předtím, než by dorazila do obchodu. Pokud jde o řešení problémů s udržitelnými obaly, jsou klíčovými hráči obaloví designéři. Od začlenění většího množství recyklovaného materiálu do nových obalů až po usnadnění recyklace obalů po jejich použití: Tito odborníci vytvářejí obaly, které chrání produkty a zároveň lépe přispívají k ochraně planety.
Nejnovějšími příklady z našeho portfolia v této oblasti jsou všechny free clear eco v Severní Americe - ultrakoncentrovaný tekutý prací prostředek s obalem ze 100 % recyklovaného plastu Pril Strong & Natural díky použití recyklovatelných sáčků na náplně nebo tuhé šamponové tyčinky v recyklovatelné skládané papírové krabici pod značkou Schauma.
Naše globální síť výzkumu a vývoje
Zjistěte více o Consumer Brands