14. 12. 2020  Düsseldorf / Nemečko

Zrychlení inovací a nové příležitosti k dalšímu růstu

Společnost Henkel posiluje inovace a nové obchodní příležitosti

Na zrychlení inovací a vývoj nových byznys modelů spotřebitelské obchodní divize společnosti Henkel Beauty Care a Laundry & Home Care vytvořily vlastní kreativní centrum a týmy, v nichž se propojují agilní pracovní postupy s velikostí a poznatky globální společnosti.

Jejich cílem je předvídat budoucí trendy, identifikovat nové byznys modely a služby a navrhovat produkty s cílem využít další příležitosti k růstu a neustále rozšiřovat podnikatelské a obchodní aktivity společnosti. Klíčovými prioritami jsou rychlost a agilita. Kreativní týmy proto fungují jako „podnikatelé v rámci společnosti“ a úzce spolupracují s interními i externími partnery. Nezávislé a rychlé procesy spolu s globálními zdroji společnosti Henkel jim umožňují vyvíjet úspěšné strategie rozvoje značek a prodeje.

„Fritz Beauty Lab“

Posiluje se konkurenční a disruptivní prostředí na našich trzích a výrazně se zvyšuje rychlost inovací. Abychom tuto novou realitu zachytili, musíme předvídat trendy dříve, než začnou být „in“, identifikovat nové byznys modely dříve, než se stanou skutečností a zrychlit inovace. Proto jsme vytvořili vlastní inkubátor pod názvem „Fritz Beauty Lab“,” říká Jens-Martin Schwärzler, výkonný viceprezident divize Beauty Care.

„Fritz Beauty Lab“, pojmenovaný po zakladateli společnosti Henkel Fritzi Henkelovi, má za cíl identifikovat atraktivní specifické trhové segmenty s potenciálem dalšího růstu pro existující značky a vyhledávat mezery na trhu, jež by bylo možné vyplnit novými značkami. Inovativní přístup kreativního týmu se inspiruje trendy, potřebami spotřebitelů a trhovými poznatky, aby vytvářel koncepty, jež je možno rychle prototypovat a testovat přímo v trhovém prostředí. S využitím potenciálu online obchodu a platforem budou nové produkty nabízeny přímo našim spotřebitelům, čímž dochází ke zrychlení celého procesu validace. Pakliže se nový produkt osvědčí, bude uveden na širší trh s cílem určit jeho budoucí růstový potenciál.  

Love Nature – inovace s holistickým přístupem k udržitelnosti

Love Nature GmbH je novým kreativním a inovačním centrem divize Laundry & Home Care pro oblast trvalé udržitelnosti. Bude se zaměřovat především na udržitelná řešení v segmentu pracích a čistících prostředků, ale i na nové technologie a byznys modely, jež si najdou širší uplatnění. „Udržitelnost je hlavním pilířem naší inovační strategie. Love Nature je dalším krokem ve vývoji inovací na základě holistického přístupu k trvalé udržitelnosti, jež zjednoduší ekologické rozhodování všech našich zákazníků,“ říká Bruno Piacenza, výkonný viceprezident divize Laundry & Home Care. „Technologie a požadavky našich spotřebitelů se mění nevídaným tempem. Díky novému kreativnímu centru dokážeme v praxi ověřit inovativní a někdy až odvážná řešení a zároveň zrychlit vývoj nových škálovatelných byznys modelů a holistických konceptů v oblasti udržitelnosti.

S cílem zkrátit čas uvedení udržitelných inovací na trh spolupracuje tým Love Nature se spotřebiteli i influencery a odborníky na trvalou udržitelnost a jen nedávno oznámil uvedení první značky: značka Love Nature přináší širokou nabídku prostředků na praní, mytí nádobí a čištění. Produkty jsou vyrobeny z materiálů rostlinného původu a certifikovány renomovanými ekologickými značkami jako EU Ecolabel nebo ECARF. Jejich složení obsahuje velké množství přírodních látek a jsou dostupné v úsporných a udržitelných obalech vyrobených z recyklovaných plastů. Ve vybraných německých prodejnách je dokonce možné produkty Love Nature opakovně naplnit.

Inovace coby hlavní zdroj konkurenceschopnosti

Nové kreativní centrum a inovační tým divizí Laundry & Home Care a Beauty Care jsou v plném souladu se strategickým rámcem společnosti Henkel, jež prosazuje inovace s pozitivním vlivem, podpořené zvýšenými investicemi, coby hlavní zdroj zvyšování konkurenceschopnosti. Součástí tohoto snažení je posílení inovačního přístupu například zvýšeným využíváním digitálních nástrojů a dat k rychlejšímu a lepšímu přístupu k informacím a potenciálu otevřených inovací a ideového crowdsourcingu. Inovace a značky budou konzistentně podporovány investicemi v klíčových kategoriích a regionech. Společnost Henkel proto zvýší investice do růstu v oblasti reklamy, digitalizace a IT o 350 milionů eur ve srovnání s rokem 2018.


Tiskové zprávy (143,8 KB)

Henkel Beauty Care’s “Fritz Beauty Lab” identifies trends and new business models.

Love Nature GmbH is Henkel Laundry & Home Care’s new sustainability idea factory, developing new business innovation.

The new brand “Love Nature” was launched in Germany in September 2020.

Henkel Beauty Care implements ideas and concepts in the so-called "Content Factory".

Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stáhnout vizitku Přidat do sbírky