Objevte značky našich obchodních divizí: Adhesive Technologies a Consumer Brands.
4. 3. 2021 Düsseldorf / Německo
Společnost Henkel dnes zveřejnila 30. výroční zprávu o udržitelnosti, která podrobně popisuje její úspěchy a pokroky, které v této oblasti dosáhla.
„Pro nás ve společnosti Henkel není udržitelnost jen součástí naší dlouholeté tradice, ale také nedílnou součástí naší strategické agendy pro účelný růst. V roce 2010 jsme definovali naši dlouhodobou strategii udržitelnosti a cíle do roku 2030, a jsme hrdí na pokrok, kterého jsme od té doby dosáhli. Dosáhli jsme většiny našich cílů a některé jsme dokonce překročili,“ řekl Carsten Knobel, generální ředitel společnosti Henkel. "Prostřednictvím udržitelných inovací v našich spotřebitelských a průmyslových podnicích se snažíme vytvářet výjimečnou hodnotu, která by překonala růst našich trhů a zároveň posílila naši vedoucí roli v udržitelnosti."
„Globální pandemie v roce 2020 přinesla mnoho nových výzev. Přesto se nám spolu s našimi zapálenými týmy po celém světě podařilo posunout naši agendu udržitelnosti kupředu, zejména s ohledem na naše tři klíčové oblasti: stát se klimaticky pozitivní společností, rozvíjet cirkulární ekonomiku a zvyšovat náš pozitivní sociální dopad. Naše úsilí vedlo k velkým úspěchům, a to jak na úrovni společnosti, tak v rámci celého portfolia našich produktů a technologií,“ dodala Sylvie Nicol, členka správní rady Henkel odpovědná za lidské zdroje a udržitelnost.
V roce 2010 společnost Henkel definoval dlouhodobou strategii udržitelnosti do roku 2030, opřenou o konkrétní cíle a záměry. Tato strategie a cíle byly od té doby neustále zdokonalovány a dále rozšiřovány. Základním kamenem této strategie je ambice vytvářet větší hodnotu s menším množstvím zdrojů – umožnit rostoucí světové populaci dobře žít a současně snížit negativní stopu na životní prostředí.
Rok 2020 je v polovině cesty k cílům, kterých chceme dosáhnout do roku 2030. Za poslední desetiletí dosáhla společnost Henkel významného pokroku ve všech oblastech své strategie udržitelnosti. Celkově byla společnost schopna snížit svou ekologickou stopu o 39 % ve třech důležitých oblastech: emise CO2, odpady a voda – výrazně překračující původní cíl stanovený pro rok 2020 na úrovni 30 %. Kromě toho se společnosti Henkel podařilo splnit cíl v oblasti bezpečnosti při práci stanovený do roku 2020 a snížila tak mírů globálních pracovních úrazů o 50 %.
Svoji první výroční zprávu o trvalé udržitelnosti vydala společnost Henkel v roce 1992. Díky tomu se společnost Henkel stala jednou z mála společností ve svém oboru i v německém prostředí DAX, která se může hrdě ohlédnout za 30 lety důsledného podávání zpráv o udržitelnosti. První zpráva byla pojmenována „Zpráva o životním prostředí“ a mimo jiné se týkala zásad ochrany životního prostředí společnosti Henkel. "Od té doby prošla strategie trvalé udržitelnosti společnosti Henkel zásadním vývojem. Dnes se věnujeme široké škále témat, která jsou důležitá pro naše stakeholdery a pro budoucí úspěch našeho podnikání. Tyto změny sahají od zajištění sociálních a environmentálních standardů v našem dodavatelském řetězci až po dosažení pokroku směrem k vybudování klimaticky pozitivní společnosti,“ vysvětlil Uwe Bergmann, vedoucí managementu trvalé udržitelnosti ve společnosti Henkel.
Za účelem snížení emisí CO2 a omezení globálního oteplování sleduje společnost Henkel dlouhodobou vizi stát se do roku 2040 klimaticky pozitivní společností.
Společnost má ambiciózní cíl snížit do roku 2025 uhlíkovou stopu své výroby o 65 %. Energetická efektivita se bude neustále zlepšovat a od roku 2030 se bude používat pouze elektřina z obnovitelných zdrojů. V březnu 2020 byla zahájena iniciativa Science Based Targets (SBTi), která potvrdila, že cíle společnosti Henkel v oblasti snižování emisí splňují požadavky pro dosažení cílů stanovených v Pařížské klimatické dohodě.
Dalším milníkem, kterého jsme v roce 2020 dosáhli, bylo uzavření rozsáhlé dohody o nákupu elektrické energie Virtual Power Purchase Agreement (VPPA) z nové větrné elektrárny v Bee County v Texasu. To z dlouhodobého hlediska pokryje 100 % poptávky společnosti Henkel po elektřině v USA.
Kromě toho chce Henkel využít široký dosah svých značek a technologií po celém světě, aby pomohla zákazníkům, spotřebitelům a dodavatelům snížit jejich emise CO2. Za pětileté období do roku 2020 jim společnost Henkel umožnila ušetřit více něž 55 milionů tun emisí, přičemž do roku 2025 chce dosáhnout cíle ve výši 100 milionů tun.
Společnost Henkel také aktivně podporuje rozvoj cirkulární ekonomiky a sleduje ambiciózní cíle v oblasti obalů. Cílem do roku 2025 je, aby 100 % obalů společnosti Henkel bylo recyklovatelných nebo opakovaně použitelných.* Na konci roku 2020 toto společnost splnila u přibližně 89 % svých obalů.
Společnost vytrvale pracuje na zvyšování podílu recyklovaného materiálu ve svých obalech. Zatímco mnoho jejích značek již nabízí výrobky v obalech vyrobených z recyklovaného materiálu, cílem společnosti je do roku 2025 zvýšit celosvětový podíl recyklovaného plastu na více než 30 % u všech svých spotřebních výrobků. Na konci roku 2020 byl tento podíl kolem 15 %.
Boj proti sociální nerovnosti je jednou z největších globálních výzev naší doby. Současná koronavirová pandemie tento problém ještě prohloubila a zasáhla obzvláště tvrdě právě ty nejzranitelnější. Boj proti pandemii byl proto v roce 2020 obzvláště důležitým úkolem. Společnost Henkel významně rozšířila své činnosti v oblasti krizové pomoci zahájením globálního programu solidarity, který spustila v loňském roce. Náš globální program solidarity je v souladu s jednou ze šesti oblastí zaměřených na trvalou udržitelnost.
V této souvislosti klade společnost Henkel dále důraz na svůj závazek – posilnit svůj sociální vliv v komunitách do roku 2025 a to prostřednictvím 100% zodpovědného získávaní zdrojů, využitím schopností svých více než 50 000 zaměstnanců vyškolených na ambasadory udržitelnosti a přispět tak k lepšímu životu 20 milionů lidí po celém světě.
Jedním z příkladů je dlouhodobá spolupráce společnosti Henkel s vývojovou organizací Solidaridad na podporu drobných farmářů pěstujících palmový olej v Jižní Americe, Africe a Asii. K dnešnímu dni podpořili přibližně 34 000 drobných zemědělců, kteří obdělávají okolo 305 000 hektarů půdy.
* S výjimkou lepících produktů, kde zbytky mohou ovlivnit recyklovatelnost nebo znečistit recyklační systémy
Více informací