6. 10. 2022  Düsseldorf / Nemečko

SalonLab&Me přináší digitální a osobní zákaznickou zkušenost v jednom

Henkel přichází s první značkou hyperpersonalizované profesionální vlasové kosmetiky

Uvedením nové značky SalonLab&Me vlasové kosmetiky Schwarzkopf Professional společnost Henkel posouvá současný megatrend personalizace na novou úroveň, která spojuje odborné kadeřnické zkušenosti s digitální zákaznickou zkušeností. Zákaznice kadeřnických salonů mají nyní možnost získat hyperpersonalizované vlasové poradenství podle typu svých vlasů a kadeřnictví si mohou vyzkoušet nový byznys model. Nová produktová linie vlasové kosmetiky je dostupná prostřednictvím exkluzivního kadeřnického online obchodu, který je součástí rozrůstajícího se portfolia digitálních inovací společnosti Henkel.

Konzultace a poradenství o všech hypepersonalizovaných produktech jsou založeny na profesionální analýze vlasů, kterou pomocí aplikace SalonLab Smart Analyzer udělá kadeřnice pro každou zákaznici individuálně.

Společnosti Henkel se tak podařilo spojit profesionální osobní poradenství v kadeřnictví s pohodlím online nákupu do nového byznys modelu, který propojuje podnikatele a zákazníky (B2B2C).

„Spuštění tohoto průkopnického projektu, který spojuje neocenitelné zkušenosti vlasových profesionálů se špičkovými digitálními inovacemi, je skutečně vzrušující. Ve značce SalonLab&Me jsme vytvořili jedinečné propojení mezi fyzickým a digitálním světem, v jehož rámci kadeřnictví a jejich klientky získají to nejlepší z obou, a vdechli jsme život novému obchodnímu modelu: B2B2C,“ říká Friederika Murschenhofer, ředitelka digitálních inovací v divizi Henkel Beauty Care. „Nepřinášíme jen hyperpersonalizovaný produkt, ale korespondující digitální zkušenost včetně přístupu k online účtu SalonLab&Me, jehož prostřednictvím si zákaznice mohou koupit personalizované výrobky, které vyhovují jejich individuálním potřebám a představám.“

S využitím datové analýzy a inovací se divizi Henkel Beauty Care společně s digitální divizí Henkel dx podařilo vyvinout nový obchodní koncept, který společnosti umožnil uvést na trhu její první B2B2C značku profesionální vlasové kosmetiky SalonLab&Me. Nová produktová řada umožňuje kadeřnictvím a jejich zákaznicím prozkoumat možnosti hyperpersonalizované profesionální péče o vlasy a partnerským kadeřnictvím zároveň otevírá dveře do budoucnosti prodeje vlasové kosmetiky.

„SalonLab&Me je dalším logickým krokem, který navazuje na úspěch naší aplikace SalonLab&Smart Analyzer. Na základě pozitivních ohlasů od kadeřnických profesionálů i spotřebitelů jsme si rychle uvědomili, že nastal čas posunout personalizovanou péči o vlasy na vyšší úroveň. V SalonLab&Me se nám podařilo vytvořit značku, která přináší inovace nejen v segmentu personalizované péče o vlasy, ale díky svému jedinečnému byznys modelu i do celého odvětví,“ říká Stuart Hamid, generální manažer Henkel Beauty Care Professional pro Německo, Rakousko a Švýcarsko. „Našim zákaznicím nabízíme hyperpersonalizovanou profesionální péči o vlasy a zároveň podporujeme kadeřnictví, aby prozkoumala možnosti nové vzrušující a jedinečné podnikatelské příležitosti.“

Analytický nástroj SalonLab Smart Analyzer vznikl pod vedením vědců a odborníků z divize Henkel Beauty Care, kteří při jeho vývoji využili 120 let zkušeností, výzkumu a spotřebitelských informací v oblasti péče o vlasy a aplikaci dále vyvíjejí v úzké spolupráci s divizí Henkel dx. SalonLab Smart Analyzer umožňuje kadeřnicím doporučit výrobky a služby podle typu vlasů konkrétní zákaznice, které analyzuje až na molekulární úrovni. Špičkové řešení, které používá tzn. near-infrared technologii (využívající vlnové záření blízko infračerveného spektra), měří vnitřní kvalitu vlasů namísto analýzy jejich vnějšího vzhledu. 

Nový obchodní model B2B2C

Kromě inovativních a vysoce výkonných produktů SalonLab&Me přináší partnerským kadeřnickým salonům exkluzivní nové řešení v oblasti elektronického obchodu. Zákaznice si mohou objednat výrobky SalonLab&Me prostřednictvím online obchodu, který je exkluzivně propojen s kadeřnictvím, které analyzovalo jejich vlasy, a tento salon zároveň získá provizi z každého nákupu, který učiní, bez ohledu na to, zda si své výrobky objednají přímo v kadeřnictví nebo online z pohodlí svého domova. Po přihlášení do online účtu na webové stránce SalonLab&Me si zákaznice navíc mohou zobrazit výsledky kvalitativní analýzy svých vlasů a historii nákupů, znovu si objednat produkty a přečíst si personalizované články s odbornými informacemi podle typu svých vlasů a vybraných produktů.

„Megatrendy personalizace a inovací s využitím dat se rychle rozvíjejí, Henkel proto pokračuje v práci na nových produktech, obchodních modelech a nápadech, jejichž výsledkem jsou smysluplná zákaznická zkušenost a inovace pro naše zákazníky a spotřebitele,“ říká vedoucí digitalizace a informatizace ve společnosti Henkel Michael Nilles. „Spuštěním značky SalonLab&Me posilujeme své možnosti a kapacity v segmentu D2C a spotřebitelům přinášíme přidanou hodnotu. Nová značka však přináší ještě více. Díky využití naší digitální obchodní platformy RAQN k posílení naší pozice v segmentu profesionální péče o vlasy jsme dokázali uvést do života nový obchodní model a posunuli jsme se o krok blíže budoucnosti vlasové kosmetiky.“

Jak to funguje

SalonLab&Me je první hyperpersonalizovaná řada vlasové kosmetiky exkluzivně dostupné v kadeřnických salonech, která spojuje pohodlí nákupu přes internet s holistickou zákaznickou zkušeností zákaznic kadeřnických salonů, a to vše ve čtyřech jednoduchých krocích:

1. Analýza SalonLab v kadeřnictví

  • Profesionální zhodnocení kvality vlasů v kadeřnickém salonu je rozhodující pro výběr vhodných personalizovaných produktů. Zákaznice spolu s kadeřnicí vyplní jednoduchý formulář přímo v aplikaci, ve kterém uvedou podrobné informace o aktuálním stavu klientčiných vlasů.
  • Na základě těchto informací kadeřnice následně pomocí nástroje SalonLab Smart Analyzer analyzuje vnitřní strukturu vlasů a jejich barvu.

2. Hyperpersonalizovaný produkt

  • Kadeřnice doporučí personalizovaný produkt v podobě balíčku výrobků, které zohledňují specifické potřeby a očekávání zákaznice.

3. Přizpůsobení

  • Tyto výrobky lze dále přizpůsobit uvedením jména zákaznice a použitím vybrané barvy na etiketách či přidáním její oblíbené vůně.

4. Platba a registrace

  • Zadání objednávky je plně digitalizováno: zákaznice po registraci obdrží odkaz, pomocí kterého si objedná své výrobky a získá přístup k osobnímu online účtu na stránce SalonLab&Me.

Produkty

SalonLab&Me nabízí celý sortiment hyperpersonalizovaných balíčků vlasové kosmetiky přizpůsobené specifickým požadavkům zákaznice, které odpovídají jejímu typu vlasů a představám:

  • Šampon SalonLab&Me
  • Kondicionér SalonLab&Me (ve spreji nebo jako krém)
  • Maska na vlasy SalonLab&Me (pigmentovaná nebo s intenzivní péčí)
Tiskové zprávy (193,33 KB)

The new brand SalonLab&Me combines in-salon hair consultation with an innovative and convenient online shopping experience.

The consultation for all hyper-personalized products is based on a professional hair analysis carried out by a hairdresser using the SalonLab Smart Analyzer.

Together with their client, the stylist fills out an online questionnaire detailing the current condition of their client’s hair and their personal hair care routine.  

SalonLab&Me offers hyper-personalized product packages designed for each hair type and the customer's individual goals.

Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stáhnout vizitku Přidat do sbírky