2. 1. 2023  Praha

Roman Kýr generálním ředitelem nové divize Henkel Consumer Brands

S účinností od 1. ledna 2023 se Roman Kýr, stávající prezident Henkel ČR a generální manažer divizí Laundry & Home Care a Beauty Care pro Slovensko a Česko, stává manažerem nově vzniklé divize Henkel Consumer Brands. Tato vznikla sloučením právě divizí Laundry & Home Care a Beauty Care s cílem vybudovat novou silnou platformu a podpořit růst napříč produktovými kategoriemi.

Roman Kýr ve společnosti Henkel působí více než 20 let. Svou kariéru odstartoval v roce 2001 jako Key Account manažer, později zastával různé pozice v rámci marketingu, obchodu a kategorie managementu nejen v rámci Česka, Slovenska, ale i regionální centrály v CEE. Odpovědnost za strategické obchodní řízení zákazníků převzal v roce 2012 jako Obchodní ředitel. Od roku 2014 vedl divizi Laundry & Home Care (Prací a čistící prostředky) s odpovědností za Srbsko, Černou Horu, Makedonii a Albánii. V roce 2017 se vrátil do České republiky, kde byl jmenován generálním manažerem divize Laundry & Home Care pro Slovensko a Česko.

Od 1. září 2019 převzal funkci prezidenta Henkel ČR a od 1. října 2022 byl současně zodpovědný za řízení divize Beauty Care jako generální manažer.

S radostí jsem přijal další výzvu v nadcházející kariéře. Věřím, že společně s Henkel Consumer Brands budeme jako společnost nadále úspěšní a také v to, že tyto dvě kategorie produktů patří dohromady. Jejich sloučením se stáváme jedním z nejsilnějších dodavatelů drogistického zboží v Česku a na Slovensku, což nám otevírá další nové možnosti směrem ke spokojenosti našich partnerů a spotřebitelů,“ uvádí Roman Kýr, generální ředitel Henkel Consumer Brands pro Slovensko a Česko.

Henkel Consumer Brands
Silná platforma: portfolio s důrazem na atraktivní růstový a maržový potenciál

Společnost Henkel oznámila plány sloučení svých obchodních divizí Laundry & Home Care a Beauty Care do společné divize pod názvem Henkel Consumer Brands ještě začátkem roku 2022. Cílem vytvoření nové obchodní divize je vybudovat společnou platformu pro posílení růstu napříč produktovými kategoriemi. V rámci této platformy společnost spojí své spotřebitelské značky a divize včetně takových ikonických značek jako Persil a Schwarzkopf.

Nová divize Henkel Consumer Brands umožní lépe využít celý potenciál pro organický a anorganický růst a zaměřit se na produkty s atraktivním růstovým a maržovým potenciálem – nad rámec opatření aktivního řízení portfolia, která byla implementována do konce roku 2021.

Další opatření zaměřená na posílení portfolia budou zahrnovat odprodej nebo zrušení značek a podnikání v oblastech, které nejsou pro společnost klíčové, jakož i akvizice v atraktivních spotřebitelských kategoriích.

Významné synergie a zlepšení efektivity

Sloučením dvou obchodních divizí dosáhne společnost Henkel významných synergických úspor a zvýší svoji efektivitu a agilitu, což jí zároveň umožní rychleji a flexibilněji reagovat na změny ve vysoce nestabilním podnikatelském prostředí. Synergické úspory se očekávají v oblastech jako administrativa, distribuce, marketing a dodavatelský řetězec.

Tím se nové divizi Consumer Brands uvolní zdroje na zvýšení a lepší nasměrování investic do strategických oblastí, jako jsou například digitalizace výzkumu a vývoje, elektronický obchod nebo udržitelnost recyklovatelných obalových materiálů. Tyto synergie budou využity i k posílení maržového profilu divize.

Sjednocené týmy: štíhlejší struktury, rychlejší rozhodování a atraktivní příležitosti

Nová obchodní divize bude zaměřena na zákazníky a prodejní kanály – s jednotným přístupem k maloobchodníkům, obchodním a distribučním partnerům v rámci všech spotřebitelských kategorií.

Společný tým pod jednotným vedením se zaměří na další rozvoj celé spotřebitelské divize se štíhlejšími strukturami a rychlejšími rozhodovacími procesy. Nová divize nabídne pracovní místa s větší zodpovědností a lepšími kariérními možnostmi, aby se společnost stala ještě atraktivnějším zaměstnavatelem pro celé týmy, lídry, talenty i nové zaměstnance.


Tiskové zprávy (137,93 KB)

Roman Kýr se od 1. ledna 2023 stává manažerem nově vzniklé divize Henkel Consumer Brands.

Zuzana Kaňuchová Henkel Slovensko
Henkel ČR
Henkel Magyarország 
Riaditeľka Korportánej komunikácie CEE zuzana.kanuchova@henkel.com Stáhnout vizitku Přidat do sbírky