Objevte značky našich obchodních divizí: Adhesive Technologies a Consumer Brands.
7. 3. 2023 Düsseldorf / Nemečko
Společnost Henkel dnes uveřejnila svou 35. výroční zprávu o trvalé udržitelnosti, ve které přibližuje výsledky dosažené při implementaci strategie trvalé udržitelnosti a její cílů v loňském roce. I v náročném tržním prostředí se společnosti dařilo prosazovat opatření trvalé udržitelnosti v mnoha klíčových oblastech včetně pokračujícího snižování emisí CO2 a posilování společenské angažovanosti.
„Nevzpomínám si na žádný jiný rok v nedávné minulosti, ve kterém by se naše společnost musela vyrovnávat s tak náročným tržním prostředím. Válka na Ukrajině a její dalekosáhlé důsledky námi silně otřásly. Válka má vliv na celkové hospodářské prostředí, především v podobě energetické krize a zvýšených cen surovin. Ale právě v tomto těžkém období je nezbytné se ještě více zaměřit na udržitelnost a zodpovědně přistupovat k životnímu prostředí i k celé společnosti. Přes všechny potíže jsme dokázali pokročit v plnění valné většiny našich ambiciózních cílů v oblasti trvalé udržitelnosti, za což se chci poděkovat našim více než 50 000 kolegům ve společnosti Henkel na celém světě, kteří ukázali obrovské nasazení a odhodlání,” řekl předseda představenstva společnosti Henkel Carsten Knobel.
„Dalším zvýšením využívání obnovitelných zdrojů energie jsme v roce 2022 udělali významný krok k našemu cíli dosažením klimaticky pozitivní výroby do roku 2030,“ dodala Sylvie Nicol, členka představenstva společnosti Henkel zodpovědná za lidské zdroje a udržitelnost. „Zlepšení jsme dosáhli také v oblasti rodové rovnosti. Podíl žen v řídících pozicích se v roce 2022 zvýšil na 38,7 procent. Jsme odhodláni nadále zrychlovat a posilovat naše úsilí v této oblasti prostřednictvím konkrétních programů a opatření, která umožní v plném rozsahu zužitkovat potenciál naší rozmanitosti.”
Společnost Henkel loni uveřejnila strategii trvalé udržitelnosti pod názvem „2030+ Sustainability Ambition Framework“, ve které s ohledem na globální vývoj definovala své nové a doplňující cíle v této oblasti. V souvislosti s ochranou klimatu se jí v roce 2022 konkrétně podařilo snížit emise CO2 z výroby o 55 procent na metrickou tunu výroby (ve srovnání s výchozím rokem 2010) a zvýšit podíl elektrické energie z obnovitelných zdrojů na 70 procent. Cílem společnosti je dosáhnout do roku 2030 klimaticky pozitivní uhlíkovou stopu své celosvětové výroby a ve výrobních provozovnách využívat 100 % elektrické energie z obnovitelných zdrojů.
Příkladem pozitivní spolupráce s energetickými společnostmi je 10-letá virtuální smlouva na dodávku obnovitelné energie, kterou společnost Henkel podepsala se společností IGNIS v prosinci 2022. Společnost zároveň pracuje na výstavbě dvou nových fotovoltaických elektráren ve Španělsku. Tím budou zajištěny dodávky elektrické energie z obnovitelných zdrojů pro evropské provozovny společnosti Henkel v objemu přibližně 200 GWh za rok.
S cílem minimalizovat odpad a jeho negativní vliv na životní prostředí společnost Henkel dlouhodobě snižuje objem používaných obalových materiálů, především v případě spotřebního zboží, a usiluje se o jejich co nejdelší opětovné používání. Do roku 2025 by mělo být 100 procent obalů recyklovatelných a opětovně použitelných*. V roce 2022 se jejich podíl zvýšil na přibližně 87 procent. Henkel se také usiluje o zvýšení podílu recyklovaných plastů v obalech svých spotřebních produktů, jenž v roce 2022 dosahoval asi 16 procent.
Do roku 2025 chce Henkel zároveň snížit objem vyprodukovaného odpadu o 50 procent na tunu výroby ve srovnání s výchozím rokem 2010. V roce 2022 společnost vykázala snížení už o 43 procent. Do roku 2030 chce dosáhnout oběhové využívání odpadových materiálů ze své výroby.
Loni se společnosti Henkel podařilo dosáhnout pokroku také v oblasti ochrany přírodních zdrojů. Společnost spolupracuje s vybranými strategickými dodavateli s cílem zajistit obstarávání udržitelných surovin. V roce 2022 se jí například podařilo zvýšit vysledovatelnost původu surovin z palmového oleje zpět k výrobcům na 89 procent ve srovnání s 84 procenty v předchozím roce.
S mimořádným důrazem na loňské geopolitické události společnost Henkel pokračovala v posilování své společenské angažovanosti. Společnost měla za cíl zlepšit do roku 2030 životy 30 milionů lidí na celém světě prostřednictvím svých sociálních projektů a darů, přičemž tento cíl se jí podařilo překročit už loni. Od roku 2010 do konce roku 2022 společnost Henkel dokázala pomoct už přes 30 milionům lidí, a to zejména svým příspěvkem k boji proti globální pandemii onemocnění COVID-19, jakož i podporou obětí války na Ukrajině.
V rámci podpory rovnosti příležitostí je cílem společnosti Henkel kontinuálně zvyšovat podíl žen v řídících pozicích a do roku 2025 dosáhnout rodové rovnosti na všech úrovních managementu. V roce 2022 se podíl žen v řídících pozicích proti předešlému roku opět zvýšil a dosáhl 38,7 procent.
Trvalá udržitelnost je ústředním pilířem inovativních strategií společnosti Henkel jak v segmentu spotřebního zboží, tak na trhu průmyslových produktů. Při spotřebním zboží se kromě jiného zaměřujeme také na optimalizaci složení produktů a k tomuto účelu spolupracujeme s různými partnery. Loni společnost Henkel například uzavřela víceletou smlouvu o spolupráci se společností BASF, v rámci níž plánuje ročně nahradit až 110 000 metrických tun fosilních vstupních surovin materiály, jenž pocházejí z obnovitelných zdrojů, díky využití tzv. metody rovnováhy biomasy.
Průmyslové produkty divize Adhesive Technologies využívají inovativní řešení, která pomáhají snižovat emise, zvyšovat energetickou a materiálovou účinnost a recyklovat cenné surovinové zdroje. Příkladem jsou lepící prostředky optimalizované pro recyklaci, které přispívají k vývoji opětovně použitelných a flexibilních obalových materiálů. Při jejich vývoji společnost Henkel spolupracuje s výrobci obalů a odborníky na recyklaci. Recyklovatelnost lepících přípravků byla potvrzena také nezávislými vědeckými institucemi.
Pro zvýšení angažovanosti a aktivního přístupu zaměstnanců k trvalé udržitelnosti společnost Henkel rozšířila nabídku svých vzdělávacích iniciativ o holistický program zaměstnanecké angažovanosti, který spustila v březnu 2022. Cílem globálního programu „Sustainability at Heart“ (Udržitelnost v srdci) je poskytnout zaměstnancům ještě komplexnější informace a vzdělávání v oblasti trvalé udržitelnosti. Například vzdělávací program „Sustainability Pioneer“, který společnost vypracovala ve spolupráci s ISES Business School, je nyní dostupný v několika jazycích. Jen během roku 2022 se ho zúčastnilo přes 5 800 zaměstnanců. Jedním z cílů je motivovat a podpořit zaměstnance v aktivním prosazování trvalé udržitelnosti na pracovišti i v soukromí.
Více informací