Objevte značky našich obchodních divizí: Adhesive Technologies a Consumer Brands.
6. 11. 2024 Düsseldorf / Německo
Obrat skupiny Henkel dosáhl ve třetím čtvrtletí 2024 celkovou hodnotu přibližně 5,5 miliardy eur. Uvedený výsledek odpovídá organickému růstu obratu na úrovni 3,3 %, ku kterému přispěly pozitivní cenový vývoj i celkový pozitivní trend růstu objemu na úrovni skupiny. V nominálním vyjádření se obrat ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku zvýšil o 1,0 %.
„I ve třetím čtvrtletí se nám dařilo plnit naše cíle a pokračovat v úspěšném rozvoji společnosti Henkel. Svým pokračujícím organickým růstem k tomu přispěly obě dvě obchodní divize. Ve třetím čtvrtletí se nám také podařilo dosáhnout silné hrubé marže, díky čemuž jsme mohli pokračovat ve zvyšování investic do našich podniků a značek. Upravená marže EBIT zaznamenala stejně silný pozitivní vývoj. Uvedené skutečnosti potvrzují, že s naší agendou růstu jsme na správné cestě,“ řekl předseda představenstva společnosti Henkel Carsten Knobel.
„Jsme přesvědčeni, že finanční rok 2024 bude pro společnost Henkel dalším úspěšným rokem a že se nám podaří dosáhnout cílů v oblasti obratu a výnosů, jež jsme během roku zvýšili. Proto jsme dnes opět potvrdili náš výhled na aktuální finanční rok. Vzhledem k silným výsledkům, jichž jsme v tomto roce dosud dosáhli, vidíme jednoznačnou příležitost dosáhnout horní úrovně předpokládaných výnosů na úrovni skupiny, a to tak v případě upravené marže EBIT, jakož i v případě upraveného růstu výnosů na prioritní akcii (EPS).“
Společnost Henkel pokračovala také v implementaci své strategické agendy růstu. V uvedené souvislosti společnost posiluje svůj závazek v oblasti dlouhodobé udržitelnosti. V rámci tohoto procesu vypracovala společnost Henkel cestovní mapu pro dosažení nulových čistých emisí, jež obsahuje zvýšení cílů v oblasti snižování emisí v rámci celého hodnotového řetězce.
„Všichni musíme převzít zodpovědnost, aby jsme pomohli omezit globální oteplování na 1,5 °C, jak stanovuje Pařížská klimatická dohoda. Naše cestovní mapa, jež byla ověřena iniciativou Science Based Targets Initiative, obsahuje opatření, jimiž chceme do roku 2045 dosáhnout nulových čistých emisí skleníkových plynů. K dosažení uvedeného cíle budeme implementovat množství opatření v rámci celého hodnotového řetězce,“ vysvětlil Carsten Knobel.
Obrat na úrovni skupiny se ve třetím čtvrtletí 2024 nominálně zvýšil o 1,0 % na celkovou hodnotu 5 492 milionů eur. Příspěvek akvizicí a odprodejů k růstu obratu byl na úrovni 1,2 %. Naopak, kurzový vývoj měl na obrat negativní vliv ve výši -3,6 %. Organicky (tj. po úpravě o kurzové vlivy a vlivy akvizic a odprodeje) se obrat zvýšil o 3,3 %. K uvedenému růstu přispěl pozitivní vývoj cen i celkový pozitivní vývoj objemu prodeje na úrovni skupiny.
Celkový obrat za prvních devět měsíců v roce 2024 dosáhl 16 305 miliónů eur, což představuje nominální pokles o 0,4 %. Organicky ovšem obrat vzrostl o 3,0 % díky pozitivnímu vývoji v oblasti cen i objemu prodeje.
K organickému růstu obratu ve třetím čtvrtletí přispěly trhy v Evropě, v regionu Indie, Blízkého východu a Afriky (IMEA), asijsko-pacifickém regionu a v Latinské Americe. Na severoamerických trzích zaznamenaly obě dvě obchodní divize negativní vývoj organického obratu.
I při pohledu na období prvních devíti měsíců roce 2024 přispívaly k silnému organickému růstu obratu skupiny Henkel všechny regiony kromě Severní Ameriky.
Obrat obchodní divize Adhesive Technologies za třetí čtvrtletí 2024 dosáhl hodnoty 2 800 miliónů eur. Nominálně se obrat ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku zvýšil o 3,3 % (loni: 2 711 miliónů eur), přičemž organicky (tj. po úpravě o kurzovní vlivy a vlivy akvizic a odprodeje) se zvýšil o 3,7 %. K uvedenému růstu přispěl silný nárůst objemu prodeje, zatímco ceny zůstaly v meziročním srovnání stabilní. Kurzový vývoj měl na obrat negativní vliv ve výši 3,3 %. Příspěvek akvizic a odprodejů byl naopak kladný, a to na úrovni 2,8 %.
Za prvních devět měsíců roku 2024 se obrat obchodní divize Adhesive Technologies nominálně zvýšil o 1,1 % na celkovou hodnotu 8 275 milionů eur. Organicky dosáhla divize Adhesive Technologies kladného růst obratu o 2,5 % zejména díky růstu objemu prodeje.
K silnému organickému růstu obratu divize Adhesive Technologies přispěly ve třetím čtvrtletí všechny tři obchodní segmenty. Segment mobility a elektronického průmyslu zaznamenal výrazné zvýšení organického obratu na úrovni 3,9 %. Na uvedeném vývoji se podílel zejména dvouciferný růst v oblasti elektronického průmyslu a velmi silný růst výrobků pro průmysl. Obrat v oblasti automobilového průmyslu klesl v důsledku zpomalení trhové poptávky. Segment obalů a spotřebního zboží vykázal pozitivní organický růst obratu na úrovni 2,7 %, přičemž k silnému organickému růstu obratu v kategorii obalů přispěl zvýšená trhová poptávka. Segment spotřebního zboží zaznamenal pozitivní organický růst obratu. Segment výrobků pro řemeslníky, stavebnictví a profesionály dosáhl organického růstu obratu ve výši 4,5 %. K tomuto velmi silnému růstu obratu přispěly kategorie výrobků pro výrobu a údržbu i výrobků pro spotřebitele a řemeslníky. Pozitivní růst zaznamenaly i výrobky pro stavebnictví.
Z regionálního pohledu dosáhla obchodní divize Adhesive Technologies ve třetím čtvrtletí pozitivní organický růst obratu na trzích v Evropě s přispěním všech tří obchodních segmentů. Naopak v Severní Americe došlo k mírnému poklesu organického růstu obratu vzhledem k vývoji v segmentech mobility a elektronického průmyslu i obalového a spotřebního zboží. Region IMEA zaznamenal dvouciferný organický růst obratu s přispěním všech obchodních segmentů. K výraznému organickému růstu obratu v Latinské Americe přispěly zejména segmenty mobility a elektronického průmyslu a výrobků pro řemeslníky, stavebnictví a profesionály. Všechny tři obchodní segmenty se podílely i na velmi silném organickém růstu obratu v asijsko-pacifickém regionu, přičemž zvlášť pozitivní vliv měl podnikatelský vývoj v Číně.
Obchodní divize Consumer Brands dosáhla ve třetím čtvrtletí 2024 celkového obratu ve výši 2 653 milionů eur, což představuje nominální pokles o 1,6 % ve srovnání se stejným čtvrtletím loňského roku. Organicky – tj. po úpravě o kurzovní vlivy a vlivy akvizic a odprodeje – se obrat obchodní divize zvýšil o 2,7 % zejména díky přetrvávajícími pozitivnímu cenovému vývoji. Na objem prodeje měly negativní vliv pokračující opatření k optimalizaci) portfolia. V důsledku kurzovných vlivů se obrat snížili o 3,9 %, zatímco akvizice a odprodeje přinesly snížení o další 0,4 %.
Obrat obchodní divize Consumer Brands za prvních devět měsíců roku 2024 dosáhl 7 919 milionů eur, což představuje nominální meziroční pokles o 1,8 %. Organicky se obrat zvýšil o 3,7 % díky kladnému cenovému vývoji.
Organický růst obratu v segmentu pracích a čistících prostředků pro domácnost dosáhl ve třetím čtvrtletí pozitivního organického růstu obratu na úrovni 0,9 %. Zatímco kategorie pracích prostředků zaznamenala mírně negativní vývoj organického obratu, zejména z důvodu implementace opatření na optimalizaci portfolia, čistící prostředky pro domácnost naopak dosáhly výrazného organického růstu obratu, k němuž přispěl zejména dvouciferný růst v kategorii prostředků na mytí nádobí a velmi silný organický růst obratu v kategorii výrobků na péči o WC.
Kategorie vlasové kosmetiky dosáhla velmi silného organického růstu obratu na úrovni 6,8 % především díky výraznému zvýšení obratu v segmentu spotřebního zboží, k němuž přispěl zejména dvouciferný růst v kategorii stylingových přípravků. Velmi silného organického růstu obratu dosáhl segment profesionální vlasové kosmetiky.
Ostatní spotřebitelské segmenty dosáhly kladného organického růstu obratu ve výši 2,0 % zejména s přispěním velmi silného růstu na evropských trzích.
Z regionálního pohledu zaznamenala obchodní divize Consumer Brands pozitivní organický růst obratu v Evropě. Silného růstu obratu dosáhl segment vlasové kosmetiky, zatímco prací a čistící prostředky pro domácnost čelily mírně negativnímu vývoji. Severoamerický region zaznamenal celkový pokles organického obratu, a to zejména z důvodu implementace portfoliových opatření v segmentu pracích a čistících přípravků. Naopak, segment vlasové kosmetiky dosáhl v Severní Americe velmi silného růstu. Region Latinské Ameriky dosáhl pozitivního organického růstu obratu zejména díky výsledkům v kategorii vlasové kosmetiky. V regionu IMEA dosáhly dvouciferného organického růstu obratu všechny obchodní segmenty. Velmi silný organický růst obratu vykázal asijsko-pacifický region, k němuž přispěly segmenty vlasové kosmetiky i pracích a čistících prostředků pro domácnost.
V čistých aktivech a finanční pozici skupiny nedošlo v sledovaném období k podstatným změnám ve srovnaní se stavem k 30. červnu 2024.
Ve finančním roce 2024 očekává společnost Henkel organický růst obratu na úrovni skupiny v rozsahu 2,5 až 4,5 %. Při obchodní divizi Adhesive Technologies se očekávaný organický růst obratu odhaduje v pásmu 2,0 až 4,0 %. V případě divize Consumer Brands by se měl organický obrat zvýšit o 3,0 až 5,0 %.
Upravená výnosnost prodeje (upravená marže EBIT) se očekává na úrovni v 13,5 až 14,5 %. V případě divize Adhesive Technologies by se měla upravená výnosnost prodeje pohybovat od 16,0 do 17,0 %, v případě divize Consumer Brands se odhad pohybuje v rozsahu 13,0 až 14,0 %.
V případě upravených výnosů na prioritní akcii (EPS) při konstantních kurzových sazbách očekává společnost Henkel zvýšení v pásmu 20,0 až 30,0 %.
Kromě toho v roce 2024 očekáváme:
Tento dokument obsahuje stanoviska týkající se budoucího obchodního vývoje, finančních výsledků a dalších událostí, anebo skutečností relevantních pro společnost Henkel z pohledu budoucího rozvoje. Stanoviska týkající se budoucího vývoje charakterizuje použití slovních spojení jako „očekávat“, „zamýšlet“, „plánovat“, „předpokládat“, „domnívat se“, „odhadovat“ a podobných výrazů. Tato stanoviska vycházejí z aktuálních odhadů a předpokladů sestavených managementem společnosti Henkel AG & Co. KGaA. Taková stanoviska nelze v žádném případě považovat za záruku, že v nich uvedená očekávání budou přesná. Budoucí výkonnost jakož i reálně dosažené výsledky společnosti Henkel AG & Co. KGaA a jejích přidružených společností závisí na celé řadě rizikových faktorů a nejistot, a proto se mohou podstatně lišit (pozitivně i negativně) od výhledových stanovisek. Mnoho z těchto faktorů nedokáže společnost Henkel ovlivnit a nelze je předem přesně odhadnout, například budoucí vývoj ekonomického prostředí a jednání konkurence a ostatních účastníků trhu. Společnost Henkel nemá v úmyslu a ani nepřijme kroky pro účely aktualizace těchto stanovisek.
Tento dokument obsahuje doplňující finanční ukazovatele, jež nejsou jednoznačně definované v platném rámci finančního výkaznictví, jež představují nebo mohou představovat alternativní ukazovatele finanční výkonnosti. Tyto doplňující finanční ukazatele by se neměli vykládat samostatně anebo jako alternativní ukazatele k ukazatelům čistých aktiv a finančních pozic společnosti Henkel anebo k výsledkům podnikání, jež jsou v souladu s platným rámcem finančního výkaznictví prezentované v konsolidované účetní závěrce společnosti. Jiné společnosti, jež vykazují anebo uvádějí alternativní ukazatele výkonnosti s podobnými názvy, mohou počítat jejich hodnoty odlišně.
Tento dokument slouží výhradně na informační účely a nepředstavuje investiční radu ani nabídku k prodeji anebo koupi jakýchkoliv cenných papírů.